Mi a WebSéta?
Két panorámaképet összekapcsolva máris egy „kétpontos" WebSétát (virtuális túrát) kapunk. Az összekötés valamilyen jelekkel, általában nyilakkal történik. Az ilyen rendszerekben egyik pontról a másikra lépve úgy tudunk közlekedni és körülnézni, mintha a lefényképezett helyszínen lennénk. Az internetes technológiák fejlődésével egyre nagyobb szerephez jutnak a virtuális túrák is, hiszen az általa közvetített élmény gyorsabban és olcsóbban jut el a felhasználóhoz, mintha le szeretnénk modellezni az adott környezetet.
A WebSéta kifejezés nemzetközi megfelelője a „VR (Virtual Reality) Panorama", vagy a „VR Tour". Találkozhatunk még a 3D Panorama, vagy 3D virtuális túra kifejezésekkel is, amelyek arra utalnak, hogy a gömbpanoráma képeknek köszönhetően 360 fokban szabadon mozogva, térhatás érzetben van része a felhasználónak. A hasonló megfogalmazások ellenére a fotózási technikák és a szoftveres feldolgozások sokféleségével találkozhatunk, így a végeredmények is széles skálán mozognak.
Fejlődési irányok
Ugyanezzel a technikával a Google jóformán a fél világot behálózta már az óriási információmennyiséget hordozó Street View (utcanézet) alkalmazásával.
A WebSéták polgári felhasználásán túl a műszaki alkalmazások irányába továbbfejlesztett panoráma rendszerek is nagy változáson mentek keresztül. Jelenleg a Virtuális Túrákon látható információk jelölése a legígéretesebb kihívás amely a sétákat megkülönbözteti egymástól. A 3dvalóság rendszerünk például lehetővé teszi, hogy a képi információkhoz a Google által indexelhető tartalmakat kapcsoljuk, így a panorámaképeken látottak kereshetővé válnak a Google vagy más keresők segítségével. Mára nem csak a megjelenése számít az egyénnek/cégnek az interneten, hanem a legfontosabb, hogy a létrehozott minőségi tartalmak indexelésre is kerüljenek, azaz megtalálhatók legyenek. Erre a címkékben elhelyezett szöveges információk, melyet a WebSéta tulajdonosok saját maguk helyezhetnek el, kitűnő lehetőséget adnak.